dinsdag 7 februari 2012

Mario Kart 7

Mario Kart is weer terug, deze keer met Mario Kart 7 voor Nintendo 3DS. Dit betekent dat we in adembenemend 3D tegen elkaar kunnen racen met onze favoriete personages uit het kleurrijke Mario-universum. Uiteraard kun je weer gebruikmaken van de gebruikelijke power-ups, maar ook nieuwe items worden geïntroduceerd. Helemaal nieuw is de mogelijkheid om het luchtruim te kiezen of onderwater te racen. Arme Lakitu is vrijwel werkloos geworden..



In Mario Kart 7 kun je kiezen uit 3 spelmodi: Grand Prix, Time Trial en Battle. Tevens kun je het online opnemen tegen de rest van de wereld. Dit werkt, net als in Mario Kart Wii, perfect. Persoonlijk mis ik de optie om een enkele race te rijden, gewoon voor even snel tussendoor. Maar daar moet ik aan toevoegen dat een Grand Prix ook prima tussendoor kan, aangezien deze vaak ook niet heel lang duren.

Mario Kart 7 kent 16 gloednieuwe circuits die allemaal in meer of mindere mate interactief zijn. Daarnaast zitten er 16 vertrouwde circuits in het spel die we kennen uit eerdere delen. Voeg daar de vrij te spelen mirror mode aan toe, waar alle circuits gespiegeld gereden kunnen worden, en het spel biedt maar liefst 64 verschillende circuits!

In het begin zijn er 8 basispersonages waar je uit kunt kiezen, maar al snel speel je er meer vrij. In totaal zitten er 16 personages in het spel, exclusief je eigen Mii waar je, in navolging van Mario Kart Wii, ook weer mee op de racebaan kunt verschijnen.

In ieder deel van de serie wordt weer iets nieuws verwerkt, voor dit deel is dat, naast de gebruikelijke nieuwe items, het costumizen van je kart en de toevoeging van een glider en propeller. Hierdoor kun je je kartwagen naar je eigen smaak en rijstijl aanpassen en is het mogelijk om zowel in de lucht als onder water te racen. Dit zorgt ervoor dat de races veel tactischer te benaderen zijn. Ga ik daar door de lucht of kies ik toch voor de weg? Elke keuze heeft zo zijn voor- en nadelen. Dit maakt de game niet alleen dieper dan zijn voorgangers, maar zorgt ook voor meer herspeelbaarheid.

Ik verbaas me persoonlijk iedere keer weer over het 3D-effect van de 3DS. Het werkt perfect en maakt games een stuk mooier. Er moet gezegd worden dat Mario Kart 7 voor sommige mensen wellicht iets te snel en te druk is voor het 3D-effect, maar ik vind het zeer goed werken. Behalve bij de gyroscoopbesturing. Aangezien de 3DS voorzien is van de nodige bewegingssensoren, kun je de handheld ook als stuur gebruiken. Het scherm toont dan de zogenaamde cockpit view, waarbij het net lijkt alsof je zelf in de kart zit. Logischerwijs gaat het 3D-effect grotendeels verloren wanneer je zo speelt, dus de 3D-slider kan dan beter naar standje nul. Ik vind het geen slechte toevoeging, maar gebruik hem zelf maar weinig. Mede omdat ik het 3D-effect juist aan wil hebben staan, maar ook zeker omdat ik gewoon heel slecht race met cockpit view.

Mario Kart 7 is wat mij betreft één van de betere uit de reeks. Het spel is goed gebalanceerd en het racen is tot het laatste moment spannend. Verwacht uiteraard geen serieuze racegame, maar de game zelf is er zeker één om serieus te nemen.



Koop het spel onder andere hier: http://www.freerecordshop.nl/games/mario-kart-7-3ds-nintendo-3ds-0045496521288

Geen opmerkingen:

Een reactie posten