zondag 19 februari 2012

Metal Gear Solid: Snake Eater 3D

Metal Gear Solid: Snake Eater is een in 2004 uitgekomen titel voor PlayStation 2 en op 8 maart zal een herinterpretatie van deze game verschijnen voor de Nintendo 3DS. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel veel ervarin heb met de Metal Gear-franchise. Misschien dat ik daarom des te meer uitkijk naar deze titel.


Hier te reserveren: http://www.freerecordshop.nl/games/metal-gear-solid-snake-eater-3d-nintendo-3ds-4012927084687

Mijn kennis geet wel zo ver dat ik weet dat de Metal Gear-serie geroemd wordt om zijn stealthy gameplay. Onopvallend het level doorkomen en tegenstanders geruisloos omleggen danwel verdoven, hoe meer ik erover nadenk hoe gekker ik het vind dat ik me nooit iets meer in de serie heb verdiept. Ik ben iemand die zelfs bij in-your-face shooters nog probeert rond te sneaken en te sluipen, dus Metal Gear zou mij toch wel moeten bekoren.

De trailer heeft mijn hoop in ieder geval doen opleven, ook al wordt er nog weinig in prijsgegeven. Wat we zien zijn voornamelijk de gimmicks die weinig toevoegen, maar wel heel leuk zijn. De mogelijkheid om Snake zijn uniform aan te passen met een foto vind ik toch wel lichtelijk geniaal en hilarisch. Ook is het leuk om te zien dat Yoshi in het spel zit, zei het als collectible item. Wanneer je alle Yoshi's gevonden hebt, schijn je een speciaal item te krijgen. Wat dit is weet ik niet en ik heb ook geen zin om het op te zoeken in verband met spoilers. Daarnaast heb ik al eerder geschreven dat het 3D-effect van de 3DS me telkens opnieuw blijft verbazen. Ik kan dus niet wachten om in 3D rond te sluipen, vijanden te verslaan en ongezien op zoek te gaan naar Yoshi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten